Friday, 19 October 2012

How To Break A Heart

                                                 
                                     

 Since you’re not worth my love
I haven’t given up
I’m stronger than that
(I’m stronger than that)
And though my heart will break
I’m takin’ back my faith
Cos right now my world is spinnin’ too fast
But you won’t be the end of me
If you were the one you wouldn’t hurt me so bad
You gave me the world

Gave me the world to take it all away
All you left me was yesterday
And this space in my heart
Now it's slowly tearin’ me apart
I'm takin’ all that I learned from you
I'll make it something I’ll never do
I can't be who you are
You taught me how to break a heart x 2
I’ll make it through this pain
My dreams won’t call your name
I’m stronger than that
(I’m stronger than that)
Cos I still know how to love
Know that will be enough
And this moment will fade into the past
You won’t be the end of me
If you were the one you wouldn’t hurt me so bad
You gave me the world

I'm takin’ all that I learned from you
I'll make it something I’ll never do
I can't be who you are
You taught me how to break a heart x 2
I’m taking back my faith
I’m taking back my life
I don’t care for who you are
Cos you taught me how to break a heart
How to break a heart
How to break a heart
Cos you taught me how to break heart

SAYA minta MAAF (kisah SEDih tentang persahabatan)


Kisah sebuah sahabat ~

Pensil: Saya minta maaf..

Pemadam: Untuk apa? Awak tidak berbuat apa-apa yang salah.

Pensil: saya minta maaf sebab awak cedera di sebabkan saya. Setiap kali saya membuat kesilapan, awak sentiasa ada untuk saya. Tetapi apabila awak membuat kesilapan saya tiada. Awak akan kehilangan sebahagian daripada diri awak. Awak akan menjadi lebih kecil dan lebih kecil lagi setiap kali di sebabkan kesilapa...n saya.

Pemadam: Itu betul. Tetapi saya tidak kisah. Awak lihat, saya telah di lahirkan untuk melakukan tugas ini. Saya telah dibuat untuk membantu awak pada bila-bila masa awak melakukan sesuatu kesilapan, walaupun satu hari saya tahu yang saya akan hilang dan awak akan menggantikan saya dengan yang baru. Saya sebenarnya gembira dengan tugas saya. Saya tidak suka melihat awak sedih, dan saya berharap awak dapat teruskan perjuangan hingga ke titisan karbon terakhir..

Subhanallah, indah nya sahabat ibarat pemadam :)

Tuesday, 16 October 2012

for someone,dont be sad baby!


JANGAN BERSEDIH
Jangan bersedih…
Karena qadha’ telah ditetapkan,
Takdir pasti terjadi,
Pena-pena telah mengering,
Lembaran-lembaran catatan ketentuanpun telah dilipat,
Dan semua perkara telah habis ditetapkan.
Betapapun, kesedihan Anda tidak akan mengajukan atau mengundurkan kenyataan yang akan terjadi
Dan tidak pula akan menambahkan atau menguranginya.

Jangan bersedih....
Sebab kesedihan itu akan mendorong Anda untuk menghentikan putaran roda zaman,
Mengikat matahari agar tak terbit,
Memutar jarum jam kembali ke masa lalu,
Berjalan ke belakang, 
Dan membawa air sungai kembali ke sumbernya semula.

Jangan bersedih....
Sebab rasa sedih itu laksana angin puyuh yang hanya akan mengacaukan arah angin,
Membuat air bah dimana-mana,
Mengubah cuaca langit,
Dan menghancurkan bunga-bunga nan indah di taman.

Jangan bersedih…
Sebab orang yang bersedih itu ibarat seorang wanita yang mengurai pintalan tenun setelah kuat pintalannya,
Ibarat seorang yang meniup wadah yang berlubang,
Dan ibarat seseorang yang menulis di atas air dengan tangannya.

Jangan bersedih...
Sebab usia Anda yang sebenarnya adalah kebahagiaan dan ketenangan hati Anda.
Oleh sebab itu; jangan habiskan usia Anda dalam kesedihan,
Jangan boroskan malam-malam Anda dalam kecemasan,
Jangan berikan menit-menit Anda untuk kegundahan,
Dan jangan berlebihan dalam menyia-nyiakan hidup,
Sebab Allah tidak suka terhadap orang-orang yang berlebihan.

(Disadur dari Buku LA TAHZAN Karangan Dr. Sa'id Al-Qorni

Saturday, 13 October 2012

berhak atau tidak?


Tidak akan ku berikan sekeping hati ini jika dia tidak berhak ke atasnya, dan tidak akan ku terima sekeping hatinya jika aku tidak berhak ke atasnya..kawan andai saja kau mengerti, bahawa aku tidak mencari cinta yang boleh dijaja di tepi-tepi jalan..aku  mencari cinta sejati, biar saja ia tidak bernilai pada siapa-siapa, asal saja aku dapat merasakannya dan dia, dapat merasai setiap getar jantung ini setiap kali aku mengucapkan namanya. Tidak akan ku berikan cinta ini semudah itu, tidak akan ku berikan sekeping hati ini andai aku tahu ia akan hancur atau akan menghancurkan hati yang lain. Cinta itu perasaan paling indah, malah paling suci, paling atas kiranya..Ya Allah SWT biar saja setiap bibit cinta yang tercipta ini, takdirnya jatuh pada kasih-Mu melebihi setiap sesuatu yang lain. Ku serahkan sekeping hati ini pada yang yang Esa agar ia sentiasa terlindung dan ku berikan sekeping hati ini pada-Nya agar Dia saja yang membantu menguruskan soal hati ini dan memberikan kepada yang hak.  Pada Allah SWT ku garap setiap bait doa  dan ku serahkan takdirku untuk Allah yang menentukannnya kerna dia Maha Tahu apa yang ku perlukan dan bukan apa yang ku ingini semata-mata..~
Bukankah sejak sebelum roh telah menyatu dengan jasad, siapa belahan hatimu telah termaktub oleh Allah SWT..yakinlah wahai hati-hati yang masih tercari-cari dan tertanya-tanya, garapkan doamu sebaik mungkin pada Ilahi agar Allah SWT saja yang menguruskan soal hati ini dan agar kau tidak jauh berlari dari sepatutnya. Pohonlah ditemukan pada hati yang baik dan pohonlah agar jika kau jatuh cinta padanya, cinta itu terbit kerana kau mencintai Allah SWT semata-mata.

Friday, 12 October 2012

ceritera cinta (babak kedua)


BERsambung babak keDUA:

Selepas maghrib,suami terpandang notebook isteri yang terlupa nak shutdown.LAlu,si suami terbaca status blog isterinya:

18 Februari 2020(5.30 ptg)
Ya ALLAH,AKU BERSYUKUR dengan kehadiran imamku ini,walau dia bukan lelaki impianku ketika remaja dulu,Walaupun si Dia bukan Encik Chef yang aku idamkan,tetapi alhamdulilah Dialah IMAM terbaikku.

18FEbruari 2020 (7.00 ptg)
MeNGIdam tiramisu,tetapi x reti buat!

*Tersenyum suami membacanya.

20Februari 2020
Hari ini birthday Si ISTERI,tetapi dari semalam dan hingga pulang dari kerja,tiada wishes dari suami tercinta,hatinya sngat terkilan.
saMPAI DIRUMAH,terus si isteri menyapa si suami:

ISTERI:abang,hari hari apa ye?
Suami:HARI rabulah syg,knpa?
ISTERI:Xde apalah,(dalam hati merajuk bagai anak2 kecil)
SUAMI:toLONG,AMbikkan air fevret abng,tropicana kat peti ais,boleh x yunk?
Isteri:okeyh jap2.

Isteri membuka peti ais ,lalu terpandang satu memo diatas kotak.lalu diambilnya:

Isteri tersayang,ini tiramisu yang abang wat khas untuk syg,sempena burday syg.ABANg,tahu abang bukan chef yg terbaik untuk sayang,ini first time abang masak taw!heheheh,abang belajar wat tiramisu dari utube,hope syg suka,HAPPY BIRTHDAY,SAYANG!i LUV U UNTIL JANNAH!

*berKACA AIR mata si isteri,lalu diambilnya tiramisu tersebut,dan berlari keruang tamu smbil menjerit:

ABANGGGGGGG!terima kasih,iluv u too,ini hadiah paling bermakna untuk syg.Suami tersenyum bahagia.

*JOm khawin muda,kawan

Ceritera cinta :)

wanna to be novelis,oneday,this my lovely script :)


BABAK 1,

SElamat petg jumaat,
setakat ni,ada 5 babak tentang psngan suami isteri yg telah sya siapkan(bercinta selepas kwin),hope korg suka,(saya budak baru belajar),any komen yg membina(wanna to be a novelis one day)
ini,babak pertama:

suAMI:HMm,baru balik?lambat 5 jam nampaknye.(SMBIL muncung mUlut)
IsTeri:hmm,sorrylah yunk,patient tetiba ramai tadi,i pulak tinggal sorg,mmber cuti.
sUAMI:yelah,kan,pentingkan kerja dari kita.(tocing je lebih)

LAlu isteri TERSEBUT,tarik muka suami,lalu KISS 5x.

ISTERI:nah,ambik ini,hukuman I,tinggalkan u slma 5JAM.

Muka SUAMI TERUS berubah,manis semanis gula.

suAMI:nakal YEr..

LAlu,ADEGAN kejar mengejar berlaku dirumah pasangan bhagia itu*
*heHEHheheeh*sweet x?JOM khawin MUda*

Sunday, 7 October 2012

soleh vs solehah






Telah berkata seorang ulama dari nusantara, sekiranya kita inginkan suami yg soleh dan isteri yg solehah, ia bermula dari kita sendiri.
Kita sendiri perlu berusaha menjadi seorng yg soleh dan solehahah. Apabila kita telah berusaha menjadi seorang yg soleh solehah.insyallah kita akan mendapat pasangan yg sleh dan slehah.kerna Allah telah mejanjikan ddalm al-quran perempuan yg jahat untk lelki yg jahat, lelaki yg jahat untk prempuan yg jaht, sebaliknya perempuan yg baik untk lelki yg baik, lelaki yg baik untk prempuan yg baik.
Semoga Allah jadikn kita seorang yg soleh dan solehah.
                                Insyaallah,lelaki soleh untuk perempuan yang solehah.


Saturday, 6 October 2012

SEbab saya jatuh cinta dengan awak(bakal suamiku)

awAK.
             SAYA dah jatuh hati pada awak.hati saya ingin bersama hati awak.hati saya dah tersangkut dengan awak dan dan tidak mahu berpaling dngan yang lain lagi.


awaK..
            Saya JATUH HATI kerana awak tidak pernah menghabiskan wang dengan membeli rokok.


Awak..
            saya cinta awak sebab awak berjaya rampas hati saya dari saya sendiri.





awakkkk.....
        dengarlah saya sayangkan awak sebab awak tidak pernah sentuh perempuan yang haram bagi awak.



awakkkkk....
        saya jatuh hati dengan awak,sebab setiap hari awak ingtkan saya waktu solat.




awakkk...
       saya jatuh hati pada awak sebab awak berjaya belajar masak demi saya.


awakkkkk...
         sya betul2 cintakan awak sebab awak lebih sayangkan ALLAH daripada sayangkan..saya.


awakkk..
 ini sebab saya sayangkan awak.sebab saya jatuh hati dengan awakkk..

"Buat Dirimu Yang Bergelar Suamiku Kelak"

Tak minta yg SOLEH ,sebab saya pun tak lah SOLEHAH sgt...
Tak minta yg bergelar USTAZ, sebab saya lg jauh utk berg

elar USTAZAH...

Nak minta yg KAYA, saya pun TAK KAYA, hanya sekadar apa yg ada...
Nak minta yg HENSEM, saya tak la CANTIK sgt, sekadar hamba sesempurna kejadian yang ALLAH ciptakan...
Nak minta yg BERPANGKAT, saya hanya seorg HAMBA...

Cukuplah sekadar yg MEMAHAMI dan MENERIMA ku seadanya ...
Cukuplah yang ada AGAMA di hati dan mengamalkannya serta sama2 mencari jalan ke Syurga apabila bahtera di layar dan masjid di bina...
Cukuplah yang sama2 saling MEMBANTU dlm susah dan senang mengharungi lautan dunia..

Friday, 5 October 2012

lelaki idaman :),berdoa untuk mndapatkan nya.amin.


lelaki idaman saya...;-)          




Lelaki idaman saya adalah seorang lelaki yang beriman 
Yang hatinya disaluti rasa takqwa kepada Allah 
Yang jiwanya penuh penghayatan terhadap Islam 
Yang sentiasa haus dengan ilmu 
Yang sentiasa dahaga akan pahala 
Yang solatnya adalah maruah dirinya 
Yang tidak pernah takut untuk berkata benar 


Yang tidak pernah gentar untuk melawan nafsu 
Yang sentiasa bersama kumpulan orang-orang yang berjuang di jalan 
Allah 

Lelaki idaman saya adalah lelaki yang menjaga tuturkatanya 
Yang tidak bermegah dengan ilmu yang dimilikinya 
Yang tidak bermegah dengan harta dunia yang dicarinya 
Yang sentiasa berbuat kebajikan kerana sifatnya yang penyayang 
Yang mempunyai ramai kawan dan tidak mempunyai musuh yang bersifat 
jembalang 

Lelaki idaman saya adalah lelaki yang menghormati ibunya 
Yang sentiasa berbakti kepada kedua orang tua dan keluarga 
Yang akan mendidik isteri dan anak-anak mendalami Islam 
Yang mengamalkan hidup penuh kesederhanaan 
Kerana dunia baginya adalah rumah sementara menuju akhirat 

Lelaki idaman saya sentiasa bersedia untuk menjadi imam 
Yang hidup dibawah naungan Al-Quran dan mencontohi sifat Rasulullah 
Yang boleh diajak berbincang dan berbicara 
Yang menjaga matanya dari berbelanja 
Yang sujud penuh kesyukuran dengan rahmat Allah keatasnya 

Lelaki idaman saya tidak pernah membazirkan masa 
Matanya kepenatan kerana penat membaca 
Suaranya lesu kerana penat mengaji dan berzikir 
Tidurnya lena dengan cahaya keimanan 
Bangunnya subuh penuh kecergasan 
Kerana sehari lagi usianya bertambah penuh kematangan 

Lelaki idaman saya sentiasa mengingati mati 
Yang baginya hidup di dunia adalah ladang akhirat 
Yang mana buah kehidupan itu perlu dibaja dan dijaga 
Agar berputik tunas yang bakal menjadi baka yang baik 
Meneruskan perjuangan Islam sebelum hari kemudian 

Lelaki idaman saya adalah lelaki 
Yang tidak terpesona dengan buaian dunia 
Kerana dia mengimpikan syurga 
Di situlah rumah idamannya 
Dan dia ingin membawa saya bersama 
Dialah lelaki idaman saya