Saturday 13 October 2012

berhak atau tidak?


Tidak akan ku berikan sekeping hati ini jika dia tidak berhak ke atasnya, dan tidak akan ku terima sekeping hatinya jika aku tidak berhak ke atasnya..kawan andai saja kau mengerti, bahawa aku tidak mencari cinta yang boleh dijaja di tepi-tepi jalan..aku  mencari cinta sejati, biar saja ia tidak bernilai pada siapa-siapa, asal saja aku dapat merasakannya dan dia, dapat merasai setiap getar jantung ini setiap kali aku mengucapkan namanya. Tidak akan ku berikan cinta ini semudah itu, tidak akan ku berikan sekeping hati ini andai aku tahu ia akan hancur atau akan menghancurkan hati yang lain. Cinta itu perasaan paling indah, malah paling suci, paling atas kiranya..Ya Allah SWT biar saja setiap bibit cinta yang tercipta ini, takdirnya jatuh pada kasih-Mu melebihi setiap sesuatu yang lain. Ku serahkan sekeping hati ini pada yang yang Esa agar ia sentiasa terlindung dan ku berikan sekeping hati ini pada-Nya agar Dia saja yang membantu menguruskan soal hati ini dan memberikan kepada yang hak.  Pada Allah SWT ku garap setiap bait doa  dan ku serahkan takdirku untuk Allah yang menentukannnya kerna dia Maha Tahu apa yang ku perlukan dan bukan apa yang ku ingini semata-mata..~
Bukankah sejak sebelum roh telah menyatu dengan jasad, siapa belahan hatimu telah termaktub oleh Allah SWT..yakinlah wahai hati-hati yang masih tercari-cari dan tertanya-tanya, garapkan doamu sebaik mungkin pada Ilahi agar Allah SWT saja yang menguruskan soal hati ini dan agar kau tidak jauh berlari dari sepatutnya. Pohonlah ditemukan pada hati yang baik dan pohonlah agar jika kau jatuh cinta padanya, cinta itu terbit kerana kau mencintai Allah SWT semata-mata.

No comments:

Post a Comment