Saturday 28 July 2012

moga dia berubah!!!aminnn....

YA ALLAH...hari ini betapa sedihnya aku.x sangka sungguh..anak2 muda sekarang dah ramai rosak.dunia akhir zaman.baru je sebentar tadi saya on9 akaun shareaza saya.tetiba ada seorang adik perempuan nieyh add saya.saya kenalkan dia sebagai Adik D.Umu baru 16 tahun.mula2 mesej okeyh je..tetiba bercakap perkara yang kotor..terkejut saya.16 tahun begitu,tanpa segan silu.
                         
                                         adik D:Akak,nak tanye cikit?
                                         saya    :tanye ape dik?
                                         adik D:akak pernah having seks?
                                         saya:oh my diiik...xpernah...
                                         adik D:HEHEHE..upps..ingatkan boleh berkongsi  cerita.
                                         saya:   y?do u?
                                         adik D:YES..Pernah..banyak kali.
                                         saya:     umur  macam nie?16 tahun?
                                         adik D: YE....
                                         saya:    x takut pregnant ke dik oii?x takut ALLAH?
                                         adik D: "pancut luar lah .."
                                         saya : apakah?x faham..

Ini serba sedikit perbualan saya dengan Adik D.SEMPATLAH jugak saya berikan nasihat untuk dia,sebelum dia off9,saya doakan adik D,insyaallah berubah..Untuk pengetahuan,saya berkongsi cerita ini bukanlah untuk mengaibkan tapi untuk menyedarkan semua,dan memberi teladan pada semua.Bayangkan semuda itu sebegini.Hmm..Ya ALLAH,minx sangat2 aku dijauhkan..aminnnn.....


sekarang zaman terlalu moden,segala-galanya semua dah moden.budak2 sekarang dah pandai macam2.macam manalah nak kurangkan masalah pembuangan bayi..macam2 sekarang ini.akhlak muda mudi dah banyak rosak,takut..dunia dan jadi terlalu menakutkan..mulalah saya nak membebel...kalaulah adik D,tu adik kandung saya,memang dah nak basuh cukup2..hmmm...adik2 saya semuanya lelaki..x tawlah nak manage adik perempuan macam mane..tapi insyaallah,kalau adik nieyh on9 lagi n x block saya after ceramah saya yg x berbayar tadi,saya akan terus nasihat kan dia.manalah taw,perlahan -lahan dia berubah kan...insyaallah..sama2lah kita berdoa..untuk dia dan diri kita sendiri,moga x terjebak dan terkandas dalam perbuatan maksiat,aminnnnn..........

       

No comments:

Post a Comment